Design Labs: de communities zijn gestart!

60 keer bekeken 0 reacties

Wat gebeurt er allemaal rond de campagne NBA Open en hoe vergaat het de design labs? Wat vond er plaats bij de verschillende evenementen? Wie waren er en wat is er uitgekomen? Wat was opvallend? Welke ideeën leefden er? 

Op deze pagina vind jij hierover alle informatie. Klik door naar jouw event voor de foto's of de video. Lees de blogs van de deelnemers. Geef jouw mening of doe mee aan een poll.

 

 

Je kunt het de afgelopen weken niet gemist hebben (tenzij je van een welverdiende vakantie aan het genieten was): de volgende fase van het bouwen aan de nieuwe NBA is ingegaan: de ontwerpfase.

We hebben op deze site een platform ingericht (drie Design Labs) waarop onze leden kunnen meedenken over dit ontwerp. Dat zijn eigenlijk al een soort communities. Wat houdt een community in en hoe kun jij meehelpen?

Een community verbindt mensen die zich met elkaar identificeren, een gemeenschappelijk doel hebben en er ook actief voor gaan om het doel samen te bereiken.

Community: offline én online

Een community kan zowel offline als online bestaan. Bij offline denk je bijvoorbeeld aan de hockeyclub of bridgeclub in jouw gemeente. Daar zijn mensen lid van die een gemeenschappelijke interesse hebben, namelijk hockey respectievelijk bridgen. Dat is wat ze verbindt. De design labs op NBA Open zijn voorbeelden van online communities.

NBA Open nu ook online

Met de klankbordgroepen van de design labs op NBA Open zijn we gestart met online communities. Onafhankelijk van tijd en plek meedenken en meepraten over hoe de nieuwe structuur van de NBA eruit moet zien, is nu voor iedereen mogelijk! Dat is nieuw voor de NBA, want tot op heden kenden we alleen offline commissies, ledengroepen, programmaraden etc.

Klankbordgroepen voor iedereen

Iedereen kan lid worden van deze klankbordgroepen en meepraten. Jij dus ook! Deelnemers kiezen voor het design lab dat hen het meest aanspreekt en komen zo terecht in een groep gelijkgestemden.

Leden maken de community

Een community heeft leden en die leden maken de community. Met hun activiteiten in de community bepalen zij hoe succesvol deze is. De communities (lees: klankbordgroepen) binnen de design labs zijn nu nog heel pril en er is nog niet zoveel activiteit. Ook mag het aantal leden van de verschillende klankbordgroepen wel wat hoger.

Help jij ook mee de community een succes te maken?

Dat kun je doen door:

  • lid te worden van één of meerdere klankbordgroepen en bij te dragen aan de discussies;
  • je profiel in te vullen met jouw expertise of specifieke kennis, foto etc;
  • je eigen netwerk aan te spreken en hen op te roepen mee te denken, bijvoorbeeld via LinkedIn

Meld je aan!

Afbeeldingen

Reageren

Twitter

0  reacties

 
 
We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.

Een momentje...